Navigera dig fram här   Onsdagen den 21:e augusti 2019
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 14744  
  Antal nyheter: 5431  
  Meddelanden: 68504  
  Sidvisningar:  
  Idag: 5427 st  
  Igår: 6666 st  
  Denna månad:
118473 st
 
  Föreg. månad:
160156 st
 
  Totalt: 71611800 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. brulepetra
2. jokar99
3. cheusulema
4. adfkjclkxcnxzlkvn
5. blanderdelpha
6. Mickesrx
7. ghs
8. scom851
9. ombreprom
10. ThomasSRX
 
 
Här är du: I tidningen: 2019, nr 1 > Artikel: TEKNIK Variatorremmen
 

TEKNIK Variatorremmen


I snöskotrarnas transmission har vi, och har alltid haft, ett variatorsystem som sköter växlingen steglöst utan att vi behöver vidta några egna åtgärder.
Äger man en skoter med mekanisk växellåda kan man i vissa utföranden även välja mellan hög- låg och back, men variatorsystemet sköter den steglösa utväxlingen helt automatiskt och numera tämligen bekymmersfritt.

Variatorremmen
Förbindelsen mellan variatorsystemets två variatorer (primär och sekundär) består av en mycket avancerad remkonstruktion som skall tåla alla möjliga och omöjliga uppgifter och som får väldigt mycket ”stryk”. Speciellt i de s.k. mountainskotrarna där den utsätts för en kombination av kyla, värme/hetta, stress, drag och tryckbelastningar som är svåra att riktigt förstå.

http://www.skoter.se/pren
http://shop.skoter.se
http://www.skoter.se/digitalt

 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se