Navigera dig fram här   Lördagen den 4:e juli 2020
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 14920  
  Antal nyheter: 5552  
  Meddelanden: 68505  
  Sidvisningar:  
  Idag: 2918 st  
  Igår: 7471 st  
  Denna månad:
23345 st
 
  Föreg. månad:
224196 st
 
  Totalt: 74100472 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. drweedy
2. kiki0901
3. scom851
4. ladoy80841
5. insharechair
6. dfewew
7. Bflewgjjj
8. skywestonline
9. NurselLeek
10. ylq
 
 
Här är du: I tidningen: 2019, nr 1 > Artikel: TEKNIK Variatorremmen
 

TEKNIK Variatorremmen


I snöskotrarnas transmission har vi, och har alltid haft, ett variatorsystem som sköter växlingen steglöst utan att vi behöver vidta några egna åtgärder.
Äger man en skoter med mekanisk växellåda kan man i vissa utföranden även välja mellan hög- låg och back, men variatorsystemet sköter den steglösa utväxlingen helt automatiskt och numera tämligen bekymmersfritt.

Variatorremmen
Förbindelsen mellan variatorsystemets två variatorer (primär och sekundär) består av en mycket avancerad remkonstruktion som skall tåla alla möjliga och omöjliga uppgifter och som får väldigt mycket ”stryk”. Speciellt i de s.k. mountainskotrarna där den utsätts för en kombination av kyla, värme/hetta, stress, drag och tryckbelastningar som är svåra att riktigt förstå.

http://www.skoter.se/pren
http://shop.skoter.se
http://www.skoter.se/digitalt

 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se