Navigera dig fram här   Torsdagen den 21:e mars 2019
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 14671  
  Antal nyheter: 5368  
  Meddelanden: 68504  
  Sidvisningar:  
  Idag: 5854 st  
  Igår: 6965 st  
  Denna månad:
147891 st
 
  Föreg. månad:
207009 st
 
  Totalt: 70756777 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. bost
2. scom851
3. abbe63
4. shushu
5. sunnne
6. liny195
7. Laborum
8. Sedelit
9. laedtsar
10. Rerum
 
 
Här är du: I tidningen: 2019, nr 2 > Artikel: TEST Yamaha Sidewinder M-TX LE 153
 

TEST Yamaha Sidewinder M-TX LE 153

Yamaha fortsätter sin finslipning av M-TX serien. Förutom 2019 års modells iögonfallande blå/gula färgsättning ryktas bl.a om ett nytt Hayes bromssystem -låt oss titta närmare på denna pjäs.

I förarsätet
Förarmiljön på Sidewinder M-TX 153 är för många välbekant sedan föregående årsmodeller. För er som inte stiftat bekantskap så bjuder maskinen med stöd från Yamahas mountaindyna både bra fjädringskomfort och ergonomisk förarposition. Det som är nytt för 2019 års modell är reglagen på styret, med ”Stealth utförande” som tillverkaren valt att kalla det. Som namnet antyder så är reglagen nu designade nättare och mera minimalistiskt, tumme upp. Utformningen av stoppknappen är som en del av detta också förändrad, är numera av typen Push knapp som vi är vana att se hos ex. BRP, en förändring som jag personligen uppskattar eftersom den tidigare versionen ibland upplevts lite svåråtkomlig. Yamaha har också låtit Hayes leverera nytt effektivare bromssystem, sannolikt för att matcha mot både motorstyrka och maskinens roterande massa. Inarbetade finesser såsom uppvärmd dyna är fortsatt kvar, något jag personligen uppskattar, när kylan biter i där bak. Det är egentligen inte så mycket att orda om där det gäller förarmiljön på den här maskinen, som jag inledningsvis skriver så sitter man ergonomiskt med bra överblick över display och de viktigaste reglagen. Som på så många andra maskiner idag så är framrutan mer att betrakta som en spoiler. Utseendemässigt är det på sin plats…men räkna med lite vind i håret!

Prenumerera
Prenumerera och spara 171 kr och slipp söka tidningen i slutsålda butiker!

Lösnummer
Köp ett lösnummer hitta närmaste köpställe här!

Digitaltidning
För dig som gillar att läsa ditt nummer i telefonen eller surfplattan med våra mervärden

 
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se