Skoter.se
 
Navigera dig fram här   Torsdagen den 24:e september 2020
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15009  
  Antal nyheter: 5557  
  Meddelanden: 68505  
  Sidvisningar:  
  Idag: 6629 st  
  Igår: 7783 st  
  Denna månad:
197069 st
 
  Föreg. månad:
252846 st
 
  Totalt: 74767633 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. Reni1123
2. scom851
3. pukamai
4. TomCl16
5. jiuer7845
6. Banning
7. sunnne
8. tasyabilla
9. FrankJScott
10. juliana168
 
 
Här är du: Nyhetsarkiv > Polaris släpper sin racesled med +18 hk
 

Polaris släpper sin racesled med +18 hk

Som vi tidigare skrivit så brukar alla racesleds släppas på Haydays i USA. Genom Corona så ställdes denna skoterfest in och nu släpper Polaris sin Racesled.

Annons:



Grunden är deras 600 motor som har fått en uppgradering för att klara av racingmiljön som är lite speciell. Man har skapat en helt ny förbränningskammare samt ny design av bland annat avgasportarna och 48mm insug. Den nya konstruktionen skall ge +18 hästkrafter i mellanregistret samt +10 hk i toppregistret. Genom att motorns delar genererar en låg roterande massa får man även här en snabbare motor med bättre gasrespons.

En ny EFI system ser även det till att motorn får en optimal gång under alla typer av förhållanden.
Chassit är föregångaren till årets Matryx chassi där man satsat på att få en förarmiljö så föraren enkelt kan förflytta sig på skotern.

Fjädringen har man framtill Polaris Race Front Suspension och bak sitter RX2 fjädringen. Båda är framtagna fr att ge lång fjädringsväg så man kan köra lite tuffare på banorna. Själva chassit har man förstärkt och skapat för att tåla en hård racingmiljö. Som tidigare så sitter det Walker Evans Racing Velocity Shocks på modellen. En dämpare som man valt då den skall klara av tuffare körning och inte bottna ut så enkelt. Samtidigt har man både möjlighet att justera hög- samt lågkompressionen.

Själva fotstegen är robusta men samtidigt så snön inte skall fastna så lätt. Själva tunneln är lite intressant då den har flera små öppningar på ovansidan för att enklare evakuera snö och luft från bandtunneln och samtidigt blåsa bort lättare snö från ovansidan av bandtunneln.

Precis som tidigare år har haft, kommer man höra avgassmällarna från Polaris Dragon Holeshot System då de står på startlinjen för att få rätt tryck och avgastemperatur.

______

Läs hela artikeln i Tidningen Snöskoter 4-20, digitalt, efterbeställ eller köp i kiosk. Prenumerera för att få tidningen direkt i brevlådan till ett rövarbilligt pris.

Få tidningen direkt hem i brevlådan:
PRENUMERERA!

Köp lösnummer i affären eller närmsta kiosk:
KÖPSTÄLLEN FINNS HÄR!

Digitaltidning
För dig som gillar att läsa din tidning i telefonen eller surfplattan med våra mervärden

Följs oss på Youtube:
Tidningen Snöskoter

Följ oss på Facebook: @tidningensnoskoter
Följ oss på Instagram: tidningen_snoskoter

Annons:



» Tillbaka till Nyhetsarkivet   » Tipsa en vän
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se